Κρατικός Αερολιμένας Κω «Ιπποκράτης»
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Κρατικός Αερολιμένας Κω «Ιπποκράτης» | |||
---|---|---|---|
Γενικά | |||
IATA: | KGS | ICAO: | LGKO |
Τύπος Αεροδρομίου | Πολιτικό | ||
Ιδιοκτήτης | Ελληνικό Δημόσιο | ||
Χειριστής | ΚοινοπραξίαFraport AG / Όμιλος Κοπελούζου | ||
Εξυπηρετεί | βλ. Αεροπορικές Εταιρείες και προορισμοί | ||
Γεωγραφικές Συντεταγμένες | 36° 47' 36.01" Βόρεια
27° 05' 30" Ανατολικά
| ||
Υψόμετρο | 126 μέτρα | ||
Διάδρομος | |||
Κατεύθυνση | Μήκος | Επιφάνεια | |
Πόδια | Μέτρα | ||
14L / 32R | 7.874 | 2.400 | Άσφαλτος |
Ο Διεθνής Κρατικός Αερολιμένας Κω, «Ιπποκράτης» (IATA: KGS, ICAO: LGKO, ΥΠΑ:KAKI), είναι το αεροδρόμιο που εξυπηρετεί το νησί τηςΚω. Το αεροδρόμιο βρίσκεται πλησίον του χωριού τηςΑντιμάχειας. Είναι επίσης το δεύτερο κοντινότερο αεροδρόμιο στην Αλικαρνασσό, μετά το αεροδρόμιο Milas. Το όνομα του αεροδρομίου είναι αφιερωμένο στον αρχαίο Έλληνα ιατρό, Ιπποκράτη, ο οποίος καταγόταν από το νησί. Είναι το 5ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας.
Πίνακας περιεχομένων
[Απόκρυψη]Ιστορικό[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το αεροδρόμιο ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 4 Απριλίου 1964. Το 1974 ο διάδρομος επεκτάθηκε στα 2.400 μέτρα. Λόγω της αυξημένης κίνησης του αεροδρομίου τη δεκαετία του 1980, χτίστηκε νέος τερματικός σταθμός. Το 1997, ο τερματικός σταθμός ανακαινίστηκε και επεκτάθηκε. Μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα 12 μεγάλα αεροσκάφη, 6 μικρότερα και 4 ελαφρύτερα. Το 2015 η κίνηση στο αεροδρόμιο της Κω ξεπέρασε τους 2.000.000 επιβάτες.
Ιδιωτικοποίηση[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Δεκέμβριο του 2015 οριστικοποιήθηκε η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Κω καθώς και άλλων 13 περιφερειακών αεροδρομίων, με την υπογραφή παραχώρησης τους από την κυβέρνηση και τη κοινοπραξία Fraport AG / Όμιλος Κοπελούζου.[1] Σύμφωνα με τη συμφωνία, η κοινοπραξία θα χειρίζεται τα 14 αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένου και αυτού της Κω) για 40 χρόνια ξεκινώντας από το φθινόπωρο του 2016.
Αεροπορικές Εταιρείες και προορισμοί[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ατυχήματα και Συμβάντα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το 2013, ένα Boeing 737 της Air Explore, πραγματοποίησε μια έκτακτη προσγείωση λόγω υπερθέρμανσης του αριστερού κινητήρα. Μόλις τροχοδρόμησε στην πύλη, ο κινητήρας έπιασε φωτιά. Ο πιλότος διέταξε εκκένωση μέσω των τσουληθρών έκτακτης ανάγκης που βρίσκονται σε κάθε πλευρά του αεροσκάφους. Κανένας δεν τραυματίστηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου