Κρατικός Αερολιμένας Κεφαλλονιάς
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
(Ανακατεύθυνση από Κρατικός Αερολιμένας Κεφαλονιάς)
Κρατικός Αερολιμένας Κεφαλονιάς | |||
---|---|---|---|
Γενικά | |||
IATA | EFL | ICAO | LGKF |
Τύπος Αεροδρομίου | Πολιτικό | ||
Ιδιοκτησία | Ελληνικό Δημόσιο | ||
Χειριστής | Κοινοπραξία Fraport AG / Όμιλος Κοπελούζου | ||
Εξυπηρετεί | Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης | ||
Γεωγραφικές Συντεταγμένες | 38° 07' 12 N
20° 30' 01 E
| ||
Υψόμετρο | 18 μέτρα | ||
Διάδρομος | |||
Κατεύθυνση | Μήκος | Επιφάνεια | |
Πόδια | Μέτρα | ||
32L/14R (VOR) | 12467 | 3000 | Άσφαλτος |
Ο Κρατικός Αερολιμένας Κεφαλλονιάς Άννα Πολλάτου (IATA: EFL, ICAO: LGKF, ΥΠΑ: ΚΑΚΦ) βρίσκεται στο Ν-ΝΔ τμήμα της Κεφαλλονιάς, 10 km από την πρωτεύουσα της Κεφαλονιάς, το Αργοστόλι και πήρε το όνομα της αδικοχαμένης ολυμπιονίκου Άννας Πολλάτου.
Πίνακας περιεχομένων
[Απόκρυψη]Διάδρομος Απο/Προσγειώσεων[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ο ΚΑΚΦ διαθέτει έναν διάδρομο ασφαλτοστρωμένο, τον 14/32 μήκους 3.000 μέτρων, ικανό να φιλοξενήσει αεροσκάφη τύπου Boeing 767, Airbus A300, Lockheed Tristar και McDonnell Douglas DC-10. Αν και το μήκος του τροχοδιαδρόμου μπορεί να δεχτεί μεγαλύτερα αεροσκάφη (π.χ. Boeing 747), αυτό δεν είναι εφικτό καθ' ότι το έδαφος δεν έχει την απαραίτητη ενίσχυση, η κατηγορία πυρασφάλειας του αεροδρομίου (6 τηνχειμερινή περίοδο, 5 το καλοκαίρι) είναι χαμηλή (απαιτείται κατηγορία 1 ή 2 για τόσο μεγάλα αεροπλάνα), αλλά και η γενικότερη υποδομή του αεροδρομίου (αεροσταθμός, εξοπλισμός κ.τ.λ.) καθιστούν αδύνατη την εξυπηρέτηση ενός τέτοιου αεροσκάφους.
Αεροσταθμός[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το κτήριο του αεροσταθμού χτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Είναι μικρό κτήριο. Διεθέτει 3 ελεγκτήρια εισητηρίων (check-in), αίθουσα αναμονής ελεύθερης πρόσβασης, καταστήματα με αναμνηστικά δώρα, καφετέρια και γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων (Hertz, Europcar, κ.ά.), καθώς και τοπικούς τουριστικούς πράκτορες.
Χρήστης του ΚΑΚΦ είναι η ΥΠΑ, και ο μόνος παροχέας υπηρεσιών εδάφους είναι η Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες Εδάφους Α.Ε.
Αναχωρήσεις και Αφίξεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Αναχωρήσεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Οι αναχωρούντες επιβάτες περνούν από έλεγχο εκρηκτικών όλες τις αποσκευές τους πριν τον έλεγχο εισιτηρίων. Στη συνέχεια, περνούν από τον αστυνομικό έλεγχο (οι επιβάτες εξωτερικού περνούν πρώτα από διαβατηριακό έλεγχο). Η αίθουσα αναμονής αναχωρούντων επιβατών έχει 3 πύλες (gates) επιβίβασης, οι 2 χρησιμοποιούνται για τις πτήσεις εξωτερικού, η μία αποκλειστικά για τις εσωτερικές πτήσεις. Σε αυτή την αίθουσα αναμονής, υπάρχουν Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (Duty Free Shops) και μία καφετέρια.
Αφίξεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Οι αφικνυούμενοι επιβάτες εισέρχονται στον αεροσταθμό από δύο διαφορετικές πύλες εισόδου: μια για τις εσωτερικές πτήσεις και άλλη, ξεχωριστή για τις αφίξεις εσωτερικού. Για τις αφίξεις εξωτερικού υπάρχει αστυνομικός έλεγχος, και δυνατότητα υποδοχής πτήσεων από χώρες εκτός της σύμβασης Σένγκεν (Extra Schengen). Στη συνέχεια, δύο ιμάντες, ένας μικρός και ένας μεγάλος, χρησιμοποιούνται για την παράδοση των αποσκευών.
Airside[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ο όρος Airside χρησιμοποιείται για την όποια υποδομή ενός αεροδρομίου, στην οποία υπάρχη κίνηση αεροσκαφών, και γενικότερα δεν υπάρχει πρόσβαση ατόμων χωρίς άδεια ή σε μη έχοντες εργασία.
Στον ΚΑΚΦ υπάρχει μία πίστα όπου σταθμεύουν τα αεροσκάφη. Δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, μπορεί όμως να φιλοξενήσει μέχρι 3 Boeing 737 ή ένα αεροσκάφος ευρείας ατράκτου (π.χ.Boeing 767) και ένα μονής (π.χ. Airbus A320) ταυτόχρονα. Ο εξοπλισμός της ΟΑ μπορεί να δεχτεί αεροσκάφη που φορτώνονται με containers (ULD loaded aircraft, όπως τα Boeing 767,Airbus A300, Airbus A321).
Υπάρχει ξεχωριστός χώρος για τα ελαφρά, ιδιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα. Κατά τηνθερινή περίοδο εδρεύει και μία ΜΑΕΔΥ με 2 ή 3 πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου PZL Μ-18 Dromader, που εκτελούν περιπολίες και πυροσβεστικό έργο στην περιοχή της Κεφαλονιάς.
Φυσικά υπάρχουν όλες οι απαραίτητες εγκαταστάσεις για την λειτουργία ενός αεροδρομίου.
Αεροπορικές Εταιρίες και Προορισμοί[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ενδιαφέροντα Στοιχεία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
- Επί σειρά ετών, οι Τσέχικες αερογραμμές CSA χρησιμοποιούσαν τα Σοβιετικά Tupolev 154.
- Το καλοκαίρι του 2003 πετούσε η British Airways από Λονδίνο, με τα μέτρα ασφαλείας του ΚΑΚΦ να είναι σημαντικά αυξημένα.
- Πολλοί διάσημοι επισκέπτονται την Κεφαλονιά με τα δικά τους αεροσκάφη. Μεταξύ άλλων, οι Nicholas Cage, Madonna, Steven Spielberg κ.ά. Ένας Άγγλος επιχειρηματίας μάλιστα, πέταξε στην Κεφαλονιά με το τζετ του, όπου τον περίμενε το ελικόπτερό του για να τον μεταφέρει στην υπερπολυτελή θαλαμηγό του (απόσταση 15' με το αυτοκίνητο)!
- Πολλές εταιρείες, μικρές και μεγάλες, που έκλεισαν ή απορροφήθηκαν από άλλες ή έχουν άλλους προορισμούς χρησιμοποιούσαν τον ΚΑΚΦ. Μεταξύ αυτών και οι:
SAS-Σκανδιναβική, Air Miles-Ελληνική, Avionic-Ελληνική, Gee Bee Air-Ελληνική, Helios Airways-Κυπρικακή (με το μοιραίο Boeing 737-300 5B-DBY), Novair-Σουηδική, Nordic-Αγγλική, Air Scandic-Αγγλική, Azzurra Air-Ιταλική, με πτήσεις από Αγγλία, JMC Air-Αγγλική,Flying Colours-Αγγλική, Britannia-Αγγλική, Caledonian-Αγγλική, CTA-Ελβετική (θυγατρική τηςSwissair, Sabre Airways-Αγγλική, Apollo Airlines-Ελληνική με πτήσεις από Σουηδία, Aero Lloyd-Γερμανική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου