Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος»
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας«Μέγας Αλέξανδρος» | |||
---|---|---|---|
Γενικά | |||
IATA | KVA | ICAO | LGKV |
Τύπος Αεροδρομίου | Πολιτικό | ||
Ιδιοκτησία | Ελληνικό Δημόσιο | ||
Χειριστής | Κοινοπραξία Fraport AG / Όμιλος Κοπελούζου | ||
Εξυπηρετεί | Καβάλα ΔράμαΞάνθη | ||
Γεωγραφικές Συντεταγμένες | 40° 54' 47.90" N
24° 37' 09.20" E
| ||
Υψόμετρο | 5 μέτρα | ||
Διάδρομοι | |||
Κατεύθυνση | Μήκος | Επιφάνεια | |
Πόδια | Μέτρα | ||
05R/23L (VOR DMENDB) | 9842 | 3000 | Άσφαλτος |
Ο Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» (συντομογραφίες IATA: KVA, ICAO:LGKV ΥΠΑ: ΚΑΚΒΑ) είναι εγκατεστημένος στην ευρύτερη περιοχή της κοινότητας Αγιάσματος (3 χλμ από τον οικισμό Αγιάσματος) του δήμου Νέστου και είναι ανατολικά της Καβάλας κοντά στην Χρυσούποληκαι σε απόσταση 30χλμ από την Καβάλα και 12χλμ από την Χρυσούπολη.
O Αερολιμένας Καβάλας άρχισε να λειτουργεί το 1952στις εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας κοντά στο χωριό Αμυγδαλεώνας, μέχρι την 12η Οκτωβρίου1981 που μεταφέρθηκε στην θέση που λειτουργεί μέχρι σήμερα. Από την έναρξη της λειτουργίας του λειτούργησε σαν Αερολιμένας Εσωτερικών Συγκοινωνιών, μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου 1987 που εντάχθηκε στους Διεθνείς Αερολιμένες της χώρας. Λειτουργεί σε επίπεδο Διεύθυνσης Δημόσιας Υπηρεσίας.
Το 1992 με υπουργική απόφαση καθορίστηκε η επίσημη ονομασία του σε Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος». Την ίδια χρονιά ξεκίνησαν εργασίες επέκτασης του κτιρίου του αεροσταθμού, ενώ νέες εργασίες επέκτασης ξεκίνησαν το 1998 και σήμερα ο αερολιμένας Καβάλας λειτουργεί ως ενιαίο αναβαθμισμένο σύνολο παλαιών και νέων εγκαταστάσεων, περιέχοντας όλα τα σύγχρονα μέσα για την εξυπηρέτηση των αεροπορικών εταιρειών και του επιβατικού κοινού. Στον κύριο χώρο του αεροδρομίου λειτουργεί αναψυκτήριο, Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και παρέχεται δωρεάν ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Πίνακας περιεχομένων
[Απόκρυψη]Προορισμοί[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Οι προορισμοί που εξυπηρετούνται από το αεροδρόμιο της Καβάλας είναι οι εξής:
Εγκαταλελειμμένο αεροσκάφος[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Boeing 737 ανήκε αρχικά στη φημισμένη British Airways, ενώ αργότερα περιήλθε στην ιδιοκτησία της Kuwait Airways και πραγματοποιούσε επί σειρά ετών απευθείας πτήσεις από την Ευρώπη στην Αμερική (κατά κύριο λόγο στις ΗΠΑ), έχοντας μεγάλη αυτονομία καυσίμου χωρίς να χρειάζεται ανεφοδιασμό σε κάποιο αεροδρόμιο της «Γηραιάς Ηπείρου».
Μετά την κατάρρευση των «Δίδυμων Πύργων», πολλές αεροπορικές εταιρείες μείωσαν το μεταφορικό τους έργο προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Έτσι, η Kuwait Airways αναγκάστηκε να αφήσει το συγκεκριμένο αεροσκάφος στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, χρησιμοποιώντας το ως χώρο στάθμευσης, πληρώνοντας ένα συμβολικό ενοίκιο για το πάρκινγκ.
Με τα χρόνια, το συγκεκριμένο Boeing 737 κατάντησε «κουφάρι», αφού δεν έχει πλέον πτητική ικανότητα, ενώ για ένα χρέος προς το ελληνικό δημόσιο από την αεροπορική εταιρεία του Κουβέιτ, το αεροσκάφος κατασχέθηκε πέρασε στην κυριότητα του Υπουργείου Οικονομικών.
Έκτοτε, έγιναν αρκετοί πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, όμως ουσιαστικό ενδιαφέρον για το αεροσκάφος δεν υπήρξε, το οποίο πλέον είτε θα αξιοποιηθεί για χρήση ανταλλακτικών είτε με έναν διαφορετικό τρόπο, πρωτόγνωρο μεν για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά σύνηθες για πολλές χώρες του εξωτερικού. [1]
Σχολή Εκπαίδευσης Πιλότων[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Στον Αερολιμένα εγκαταστάθηκε και λειτουργεί από την 1η Ιουλίου 2006 η Σχολή εκπαίδευσης πιλότων αεροσκαφών Egnatia Aviation.
Εικόνες από το αεροδρόμιο[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
- ↑ Μπουντάς, Δημήτρης. «Στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης: Πως ένα Boeing, μπορεί να γίνει τουριστικός πόλος έλξης». Χρονόμετρο. Ανακτήθηκε στις 28 February 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου